بالابر ساختمانی

بالابر مصالح ساختمانی

بالابر مصالح ساختمانی

بالابر مصالح ساختمانی

بالابر ساختمانی چیست؟

بالابر ساختمانی را وسیله یا مکانیزمی گویند که از آن برای حمل، انتقال و جابجایی بار به ارتفاع های مختلف استفاده می کنند. نیروی بالابر در دستگاه های مختلف توسط انواع مکانیزم ها ایجاد می گردد. در هر کدام از بالابرها عواملی مانند قدرت، ظرفیت، قیمت تمام شده، محیط کاری، ایمنی و نوع کاربرد نوع مکانیزم را مشخص می کند.
از بالابر ساختمانی و یا همان بالابر مصالح ساختمانی، همانطور که از نامش معلوم است برای جابجایی مصالح در راستای عمودی در جهت های بالا و پایین می باشد. در این نوع بالابر باکت حمل مصالح به سیمی متصل شده و با شروع کار الکتروموتور می توان عمل جا به جایی بین طبقات را انجام داد.

بالابر مصالح ساختمانی
بالابر مصالح ساختمانی

نام دیگر بالابر ساختمانی، بالابر مصالح یا بالابر کارگاهی می باشد. بالابرهای ساختمانی دارای ظرفیت های متنوعی هستند و در انواع زیر ارائه می شوند:

بالابر ساختمانی 250 کیلویی
بالابر ساختمانی 350 کیلویی
بالابر ساختمانی 500 کیلویی
بالابر ساختمانی 750 کیلویی
بالابر ساختمانی 1000 کیلویی

بالابر مصالح ساختمانی
بالابرمصالح ساختمانی

انواع بالابر ساختمانی شامل بالابر 350، 500، 750 و 1000 کیلویی به صورت تکفاز و سه فاز می باشد و از اجزایی همچون الکتروموتور، گیربکس، پایه و ریل، وینچ (قرقره)، سیم بکسل و جعبه بالابر تشکیل گردیده اند.

بالابر ساختمانی در تمام پروژه های ساخت و ساز برای جابه جایی مصالح بین طبقات استفاده می شود. نام دیگر بالابر ساختمانی ، بالابرمصالح ، وینچ ساختمانی یا مصالح بر است.
خرید بالابر ساختماني با کیفیت و قیمت مناسب برای هر پروژه نیاز است. بالابر ساختماني باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا در حین کار موجب ایجاد حادثه و متوقف شدن پروژه نشود.

بالابر مصالح ساختمانی
بالابرمصالح ساختمانی

مشخصات فنی بالابر ساختمانی یا مصالح بر

 
ظرفیت بالابر (کیلوگرم) توان موتور (اسب بخار) گیربکس بالابر سایز سیم بکسل
بالابر 250 کیلویی 3 86 8
بالابر 350 کیلویی 3 86 8
بالابر 500 کیلویی 5.5 110 8
بالابر 750 کیلویی 7.5 130 10
بالابر 1 تنی 10 150 10

نکات مهم در خرید بالابر ساختمانی

قرقره دستگاه به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند سیم بکسل را به اندازه کافی بپیچاند و از پیچیده شدن سیم دور شفت گیربکس و بوجود آمدن حوادث جلوگیری نماید.
قلاب مورد استفاده در دستگاه، مقاومت مناسب جهت بلند کردن بار را با توجه به ظرفیت بالابر داشته باشد.
سیم بکسل مورد استفاده در دستگاه متناسب با وزن بالابر باشد و از لحاظ کیفیت و مقاومت در سطح مناسب و استاندارد باشد.
لوله ها و پایه های دستگاه که شاسی دستگاه را تشکیل می دهند مقاومت لازم جهت بار را داشته باشند.
کیفیت گیربکس مورد استفاده در دستگاه در سطح مطلوبی بوده و دنده های گیربکس از آلیاژ با کیفیت باشد تا ظرفیت مناسب را جهت حمل بار داشته باشد.
دارا بودن ریلی بلند که باعث ایجاد فاصله مناسب بالابر از ساختمان شود الزامی است، تا از گیر کردن مصالح به بدنه ساختمان جلوگیری بعمل آید.

شاید به کارتان آمد!  بالابر ساختمانی 500 کیلویی
خرید بالابرمصالح ساختمانی
بالابرمصالح ساختمانی

نوع و کیفیت سایر اجزای بالابر ساختماني مانند سیم بکسل، گیربکس، جنس پایه ها، قرقره بالابر ، باکت و غیره در تعیین قیمت بالابر ساختمانی بسیار موثر است. طول و نوع سیم بکسل در تعیین قیمت بالابر ساختماني موثر است.
سیم بکسل در دو نوع نتاب و تابیده موجود است که سیم بکسل نتاب، نوع بهتر و گران تر آن است. تغییر نوع کلید بالابر نیز باعث تغییر قیمت آن می شود. معمولا کلیدهای بیسیم از نوع اهرمی آن گران تر هستند.
جنس پایه بالابر ساختماني نیز بر قیمت آن موثر است. پایه های بالابر معمولا از نبشی ۴ و لوله ۶ ساخته می شوند. اگر نیاز به پایه قوی تر باشد، می توان از شاسی سنگین تر و پروفیل برای پایه بالابر استفاده کرد که باعث افزایش قیمت بالابر ساختمان می شود.

لیست قیمت بالابرمصالح ساختمانی
بالابرمصالح ساختمانی

جهت استعلام قیمت بالابر مصالح ساختمانی با کارشناسان میکسر بتن فرهان تماس بگیرید

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

سال نو مبارک


*فعالیت مجموعه بعد از تعطیلات*

پیام گیر ما در واتساپ

09102964752

This will close in 20 seconds

error: