میکسر بتن

میکسر بتن دستی

میکسر بتن دستی

میکسر بتن دستی

میکسر بتن دستی یا بتونیر دستی چیست؟

این دستگاه که با نام های ملات ساز، خلاطه، میکسر بتون و مخلوط کن بتن نیز شناخته شده، جز جدید ترین دستگاه های بتن ریزی و با نازلترین قیمت می باشد و برای تولید بتن با حجم کم و متوسط، مثلا تا 30 متر مکعب در روز کاربرد دارد.
عملکرد این دستگاه مانند پیمانه کردن مصالح توسط نیروی انسانی صورت می گیرد لذا این نیرو های انسانی می بایست آموزش کافی را در این زمینه ببینند. البته درهنگام کار با دستگاه بتونیر باید از مخلوط کردن بیش از حد مصالح پرهیز شود، زیرا باعث آب اندازی بتن می گردد.

میکسر بتن دستی

میکسر بتن دستی
میکسربتن دستی

انواع بتونیر دستی

بتونیر آزمایشگاهی (120، 140 و 160 لیتری)
بتونیر 250 لیتری
بتونیر 350 لیتری
بتونیر 400 لیتری
بتونیر 500 لیتری
بتونیر 750 لیتری
بتونیر 800 لیتری
بتونیر 1000 لیتری

مزایای استفاده از بتونیر دستی

جلوگیری از هدر رفتن زمان: دستگاه ملات ساز یا بتونیر قابلیت جابجایی دلرد که برای بتن ریزی در فضاهای مختلف، لازم به ساخت بتن جدید نیست. این ویژگی باعث صرفه جویی زمان می شود.

صرفه جویی در هزینه: برای ساخت بتن در دستگاه بتونیر به افراد زیادی احتیاج نیست و با استفاده از دستگاه مناسب، هزینه ها کاهش می یابد.

بتن ساخته شده توسط بتونیر، کیفیت بالاتری نسبت به روش مخلوط کردن دستی دارد.

میکسر بتن دستی
میکسر بتن دستی

مشخصات فنی بتونیر دستی (خلاطه یا میکسر بتن)

این دستگاه که به آن ملات ساز، خلاطه و میکسر بتن نیز گفته می شود، با ظرفیت های متنوع از 120 تا 1000 لیتر به مشتریان ارائه می گردد. بارگیری مصالح در میکسر بتن به دو صورت دستی و یا توسط باکت هیدرولیکی صورت می پذیرد. از جمله کاربری های آن می توان به مواردی همچون استفاده در صنایع ساختمانی و راه سازی اشاره نمود.

انواع بتونیر بتن دستی

دو چرخ
چهار چرخ
ساده
گیربکس دار
باکت دار
هیدرولیکی

موتور این دستگاه می تواند کوپله با موتور دیزل و یا بنزینی باشد و در دو نوع تک فاز یا سه فاز باشد. سرعت گردش دیگ 17 تا 13 دور در دقیقه می باشد. بدین شکل در میکسر بتن با حجم بیشتر سرعت چرخش دیگ کاهش می یابد.
همچنین دارای یک موتور گرداننده دیگ می باشد که از 2 تا 20 اسب بخار می باشد در نتیجه هر چه دیگ بزرگتر باشد می بایست قدرت موتور افزایش یابد.

قیمت میکسر بتن دستی
میکسر بتن دستی

مکانیزم گردش دیگ دستگاه میکسر بتن دستی

بتونیر دنده ریز
بتونیر دنده کمر
رولیک لاستیک فشرده
محور عمودی
محور افقی

نحوه انتخاب میکسر بتن دستی

تقسیم بندی بتونیرها بر اساس تفاوت در 3 پارامتر موجود در دستگاه انجام می شود، لذا برای انتخاب صحیح میکسر بتن باید به موارد زیر دقت نمود:

شاید به کارتان آمد!  بتونیر 300 لیتری دنده کمر با دینام 2 اسب

نحوه چرخش دیگ بتونیر و ارتباط آن با موتور
نوع موتور
ظرفیت دیگ دستگاه بتونیر

فروش میکسربتن دستی
میکسربتن دستی
دستگاه بتونیر دستی چیست؟

جهت تولید بتن در مقادیر پایین و حجم کم به دستگاهی نیاز است که نام آن بتونیر یا مخلوط کن بتن می باشد. بتونیر امکان ساخت بتن در مقادیر متوسط در روز را فراهم می سازد. در حقیقت میکسر بتن یا مخلوط کن بتن را دستگاهی گویند که سیمان، شن، ماسه و آب را به صورت همگن ترکیب و مخلوط می کند تا بتن حاصل گردد.

نکته: پیمانه کردن مصالح در دستگاه های با حجم مخزن پایین توسط اپراتور انجام می شود به همین منظور باید آموزش های کافی در تعیین مقادیر به آن ها داده شود. ترتیب افزودن مواد تشکیل دنده بتن در دستگاه نیز نقشی اساسی در یکنواختی و همگن بودن بتن ایجاد می نماید و جزو مواردی می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. در دستگاه های با ظرفیت بالا از باکت هیدرولیکی برای بارگیری مصالح استفاده می گردد. جابجایی و حرکت دستگاه میکسر بتن نیز توسط دو چرخ یا چهار چرخ انجام می گیرد.

موتور های مورد استفاده در دستگاه میکسر بتن دستی

اصولا موتور های بتونیر در دو نوع تک فاز و سه فاز به مشتریان ارائه گردیده و بسته به سوخت مصرفی به انواع زیر تقسیم بندی می گردند:

میکسر بتن دستی دیزلی
بتونیر دیزلی با استفاده از موتور هایی با سوخت گازوئیل با قدرت بیش از 6 اسب بخار به بالا ارائه می گردد که با انواع برند های مختلف که معروف ترین آنها موتور مارگو، موتور لیستر، موتور کوپ، موتور کاما، وسایر موتور های دیگر کوپل می گردد.

میکسر بتن دستی بنزینی
بتونیر بنزینی که به وسیله موتور های سوختی بنزینی کار می کند و با موتور هایی با قدرت بیشتر از 5 اسب بخار در برند های مختلف که به نام های موتور هوندا، موتور روبین، موتور راتو، موتور لانسین، و سایر برند ها ارائه می گردد.

خرید میکسربتن دستی
میکسربتن دستی

میکسر بتن دستی برقی
بتونیر برقی به دو دسته تک فاز و 3 فاز تقسیم می شود که در میکسر بتن تک فاز و میکسر بتن سه فاز از الکتروموتور یا دینام با قدرت بیش از دو اسب بخار کوپل و در برند های موتور موتوژن، الکتروموتور الکتروژن، دینام چینی و الکتروموتور الکو با دور های RPM 1500 می باشد که اغلب الکتروموتور ها از سوی کارخانه سازنده شامل ضمانت فنی می گردد.

لیست قیمت میکسربتن دستی
میکسربتن دستی

جهت استعلام قیمت میکسر بتن دستی با کارشناسان میکسر بتن فرهان تماس بگیرید

‫5/5 ‏‫(2 نظر)‬

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

سال نو مبارک


*فعالیت مجموعه بعد از تعطیلات*

پیام گیر ما در واتساپ

09102964752

This will close in 20 seconds

error: