كمپكتور

کمپکتور صفحه ای بنزینی

کمپکتور صفحه ای بنزینی

کمپکتور صفحه ای بنزینی

کمپکتور چیست؟

کاربری دستگاه كمپكتور در زمینه فشرده کردن و متراكم كردن مصالح ساختمانی اعم از خاكی و سنگی می باشد.
کمپکتور ها از چهار عامل، وزن استاتیکی، ضربه، ارتعاش و همچنین کنترل، جهت متراکم کردن مصالح ساختمانی بهره می برند. کمپکتور ها در واقع مکمل غلتک ها می باشند. نوع دستی کمپکتور مناسب برای محوطه ها با فضای کوچک بوده و جهت زیر سازی و کوبش محیط های با عرض کم مناسب می باشد.
روی صفحه زیرین شاسی، لنگی وجود دارد که نیروی مورد نیاز خود را از موتور دریافت کرده و با انجام حرکات نامتعادل، لرزش ایجاد می کند و در نتیجه سبب کوبش مصالح می گردد.
کمپکتورها از لحاظ شاسی به دو گروه زیر تقسیم بندی می گردند:

کمپکتور صفحه ای
کمپکتور قورباغه ای (کانگورویی)

کمپکتور صفحه ای بنزینی

کمپکتور صفحه ای بنزینی
کمپکتورصفحه ای بنزینی

کمپکت کردن یا فشرده سازی را فرآیندی گویند که در آن با نیرویی مکانیکی چگالی یک ماده را افزایش می دهند. در عملیات فشرده سازی، با کاهش فضای خالی بین ذرات تشکیل دهنده خاک و آسفالت آنها را متراکم می نمایند، به مرور زمان ماده سست و کم مقاومت نشست می کند و به صورت طبیعی خود را متراکم خواهد ساخت.
نکته قابل ذکر اینکه هرچه چسبندگی ذرات تشکیل دهنده مصالح بیشتر باشد، عملیات متراکم سازی بهتر انجام می شود. در عمل فشرده سازی یا کمپکت کردن با اعمال نیروهای مکانیکی گوناگون، زمان مورد نیاز برای فشرده سازی را از سال ها به ساعت ها کاهش می دهیم.
مکانیزم عملکرد در کمپکتورهای صفحه ای به این صورت است که در کمپکتورهای صفحه ای ارتعاش ایجاد شده از روتور گریز از مرکز به صفحه کمپکتور منتقل می شود. ارتعاش در صفحه کمپکتور، ماشین را رو به جلو حمل می کند.
حرکت ارتعاشی همراه با وزن دستگاه عمل فشرده سازی یا کمپکت کردن را ممکن می سازد. کمپکتور دارای کاربری های متعددی از جمله فشرده سازی، کمپکت، کوبنده خاک، زیرسازی، پی سازی، پی ریزی، متراکم کننده خاک می باشد.

کمپکتور صفحه ای بنزینی
کمپکتور صفحه ای بنزینی

فشرده سازی خاک یا آسفالت با یکی از نیروهای زیر یا ترکیبی از نیروها انجام می گردد:
فشار ثابت استاتیکی
اصابت (برخورد)
دستکاری یا لرزش (ویبراسیون)

کمپکتور صفحه ای بنزینی
کمپکتورصفحه ای بنزینی

کمپکتور صفحه ای بنزینی

قدرت ضربه در کامپکتورها از 1000 کیلو الی 8000 کیلو متفاوت است که اغلب از مدل های 1.5 تن و 3 تن استفاده می شود. بر حسب قدرت موتور، ابعاد صفحه و وزن خود دستگاه محاسبه می شود.
عمل آن بدین صورت است که نیروی چرخشی موتور به لنگ داخل دستگاه منتقل شده و آنرا حرکت می دهد لذا صفحه دچار پرش شده و ضربه های متوالی را به سطح وارد می نماید که این ضربه ها در دقیقه بر حسب دور متفاوت می باشد.

مصرف سوخت و نوع سوخت
کامپکتورها از نظر تامین نیرو به سه دسته کلی بنزینی گازوئیلی و برقی تقسیم می شود که اغلب آنها بنزینی هستند.
مصرف سوخت در دستگاه به راندمان کاری مرتبط است به طور میانگین حدود 1 لیتر در ساعت. در دستگاه های گازوئیلی مصرف کمتر است. این مقدار مصرف در موتورهای برقی که بسیار کم مورد استفاده است بالا بوده و توجیه اقتصادی ندارد.

شاید به کارتان آمد!  کمپکتور بتن
کمپکتور صفحه ای بنزینی
کمپکتورصفحه ای بنزینی

کمپکتور صفحه ای بنزینی

جهت فشرده سازی مصالح ساختمانی و متراکم نمودن خاک در مکان هایی که محدودیت فضا دارند و امکان استفاده از غلتک های بزرگ میسر نیست، از کمپکتور صفحه ای استفاده می گردد.
کمپکتور صفحه ای از لحاظ مکانیزم و قدرت عملکرد متفاوت هستند و بر اساس ابعاد صفحه کوبنده، انتخاب می شوند. کمپکتور صفحه ای که به کمپکتور دستی نیز معروف بوده و ابزاری بسیار کاربردی برای فشرده سازی و افزایش مقاومت انواع خاک رس، شن و ماسه می باشد.
از مزایای کمپکتور صفحه ای می توان به قدرت کوبش بالا و کاربری آسان اشاره نمود که اغلب در کوبش پی سازی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کمپکتور صفحه ای بنزینی
کمپکتورصفحه ای بنزینی

انواع کمپکتور صفحه ای

کمپکتور صفحه ای از لحاظ مصرف سوخت به دو دسته کمپکتور صفحه ای دیزلی و کمپکتور صفحه ای بنزینی تقسیم بندی می شوند. از دیگر انواع کمپکتور صفحه ای می توان به کمپکتور صفحه ای سنگین اشاره نمود که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد. میکسر بتن فرهان انواع کمپکتورخود را با قدرت کوبش 1500 تا 3000 کیلوگرم بر سانتیمتر را به مشتریان گرامی ارائه می دهد.

کمپکتور صفحه ای بنزینی
کمپکتور صفحه ای بنزینی جهت تامین انرژی موتور احتراقی از سوخت بنزین استفاده می نماید. از مزایای کمپکتور بنزینی به استهلاک کم و در دسترس بودن قطعات نسبت به مدل کمپکتور صفحه ای دیزلی و همچنین سهولت در فراهم کردن سوخت اشاره نمود.

کمپکتور صفحه ای دیزلی
کمپکتور صفحه ای دیزلی دارای موتور احتراقی قدرتمند و توان بالا با سوخت مصرفی گازوئیل بوده که جهت کوبش و فشرده سازی خاک و مصالح مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای کمپکتور صفحه ای دیزلی به هزینه سوخت ارزان و مصرف سوخت کمتر و قدرت بالا در کوبش می توان اشاره نمود.

خریدکمپکتورصفحه ای
کمپکتورصفحه ای بنزینی

کمپکتور صفحه ای سنگین
کمپکتور صفحه ای سنگین دارای شاسی مقاوم و قدرت کوبش بیشتر نسبت به مدل کمپکتور صفحه ای بوده و دارای قدرت ضربه زنی بالایی در کوبش و فشرده سازی مصالح می باشد. کمپکتور صفحه ای سنگین دارای صفحه کوبش بزرگ و مناسب خاک های درشت دانه و سنگی است.

کمپکتور صفحه ای بنزینی
کوبش و فشرده سازی خاک بستر پی سازی ساختمان
فشرده سازی مصالح ساخت کانال
کوبش شن و ماسه، خاک و آسفالت در راه سازی

خریدکمپکتوربنزینی
کمپکتورصفحه ای بنزینی

کمپکتور صفحه ای بنزینی
استفاده از دسته ضد لرزش
استفاده از صفحه فولادی مقاوم در برابر سایش
شاسی مستحکم و با دوام بالا
استفاده از ضربه گیر برای جلوگیری از وارد شدن ضربه به موتور
دارای موتور قوی برای فشرده سازی انواع مصالح
دارای دسته و چرخ جدا شونده برای جابه جایی آسان
استفاده از تسمه فولادی قدرتمند برای انتقال نیرو از موتور
طراحی ایمن در حین کار برای اپراتور

خریدکمپکتورصفحه ای
کمپکتورصفحه ای بنزینی

 

لیست قیمت کمپکتور صفحه ای بنزینی
کمپکتور صفحه ای بنزینی

جهت استعلام قیمت کمپکتور صفحه ای با کارشناسان میکسر بتن فرهان تماس بگیرید

‫4.3/5 ‏‫(4 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

سال نو مبارک


*فعالیت مجموعه بعد از تعطیلات*

پیام گیر ما در واتساپ

09102964752

This will close in 20 seconds

error: